Groepslessen

BBB
BBB staat voor Billen, Buik en Benen. Juist die gebieden van het lichaam ervaren vrouwen vaak als probleemzones. Met speciale spieroefeningen concentreren we ons op versteviging van die lichaamsdelen.
Doe je wekelijks mee (en let je ook op je voeding) dan zul je het aan jezelf merken en voelen. Je wordt fitter en de gewenste lichaamsdelen die verbeterd moeten worden worden strakker. Als belangrijkste doel heeft BBB dan ook figuurcorrectie. Het is een low-impact work-out (dus ook geschikt als je last hebt van knie- of enkelproblemen). Geen ingewikkelde dansvormen, pasjes of springoefeningen. We werken uitsluitend met het eigen lichaam met af en toe een extra gewichtje erbij. De les bestaat uit een warming-up, staande spier-en balansoefeningen, grondoefeningen, voor buik, billen, onderrug, taille en de gehele romp. Afgesloten met een stretch/cooldown.

bbb

Bodyshape

BodyShape is een les waarbij je in een uur op motiverende muziek je hele lichaam traint. Door de combinatie van cardio- en krachttraining verbrandt je veel calorieën, en werk je tegelijkertijd aan het shapen, oftewel strakker maken van je lichaam! BodyShape is daarom de perfecte les voor personen die willen afvallen, aan hun conditie willen werken en kracht willen opbouwen.

Tijdens een BodyShape les werk je aan kracht, balans, vitaliteit en conditie. We beginnen met de warming-up om je spieren op te warmen en blessures te voorkomen. Daarna gaan we intensief trainen door middel van low impact en high impact aerobics oefeningen. Hierdoor wordt je vetverbranding geactiveerd en je uithoudingsvermogen op de proef worden gesteld. Hierna volgen een aantal spierversterkende oefeningen met de focus op de grote spiergroepen. Om je hartslag te laten dalen en je spieren weer op lengte te brengen, zal iedere les worden beëindigd met een cooling-down. De ervaren instructeur is er om je de juiste technieken aan te leren en je uiteraard te motiveren het beste uit jezelf te halen.

bbb

Bootcamp outdoor
Heerlijke training in de buitenlucht. Bootcamp training is begin deze eeuw ontstaan in de Verenigde Staten. Deze cardiovasculaire en spierversterkende full body workout is voor mannen en vrouwen van alle sportniveaus toegankelijk. Met bootcamp training bouw je conditie, kracht, souplesse en explosiviteit op. Een training bestaat onder andere uit hardlopen, intervaltrainingen en fitnessoefeningen, en dat allemaal in de natuur.

bootcamp-outdoor-sportstudio-de-boer

Nieuw: ChiRunning (v.a. 30 oktober, iedere ma/do van 19.30-21.00 uur)
ChiRunning combineert de centrale bewegingsprincipes van Tai Chi met de sport hardlopen. Hierdoor wordt een techniek gecreëerd die de werklast verschuift naar je kernspieren, waardoor je benen minder hoeven te werken.
Energie-efficiëntie en blessurepreventie komen tot stand door de twee zaken die ChiRunning zo effectief maken. Een mooie basishouding en ontspanning in je lichaam daar waar het kan. Je leert tijdens ChiRunning licht en met ontspanning te lopen. Voor de hoeveelheid stappen per minuut maken we gebruik van een metronoom. Aandachtsgebieden zijn: basishouding, ontspannen afwikkelen van je voeten, je helling is je versnelling en armzwaai.
ChiRunning is geschikt voor iedereen die lekker in de buitenlucht wil bewegen, binnen zijn/haar eigen belastbaarheid. Voor hardlopers die willen leren lopen via een blessure preventieve benadering.
We vertrekken vanaf Dobber 9.

ChiRunning

Fitboksen
Deze bokstraining is een High Intensity training onder begeleiding van een zeer ervaren (kick)bokstrainer. Er wordt doormiddel van bokszakken, bokshandschoenen en fitnessoefeningen een leuke, zware training met veel variatie gegeven. De les bestaat uit een goede warming-up van 20 minuten, gevolgd door een intensief trainingsblok van 20 minuten met als afsluiting een buikspier-workout en een cooldown. Een heerlijke les waarin je al je energie kwijt kunt!

fitboksen-sportstudio-de-boer

HIIT + coretraining

High Intensity Interval Training, afgekort HIIT, is de Engelse vertaling van ‘Hoge Intensiteit Interval Training’. Een redelijk nieuwe, maar zeer populaire vorm van cardio trainen, waarbij beoogt wordt om de prestaties steeds te verbeteren. In de training worden intervallen (een soort sprints) afgewisseld met rustigere bewegingen. Het is een cardio training methode waarbij beoogt wordt om de prestaties steeds te verbeteren. De hartslag ligt tussen de 80 en 95% van je maximale hartslag.

Gezondheidsvoordelen van High Intensity Interval Training.
Met High Intensity Interval Training val je sneller af dan met normale cardio. Je traint korter en intensiever en verbrand meer vet en niet alleen maar suikers. De vetverbranding gaat ook na de training nog door, in rust. Aan gewone cardio kan je lichaam als het ware ‘gewend’ raken. Bij HIIT kun je de lat constant hoger leggen. Je traint het cardiovasculair systeem, dus je hart en bloedvaten. Hiermee verklein je het risico op hart- en vaatziekten. HIIT versnelt je stofwisseling. Je versterkt ook je spieren door de zware belasting die de training in korte tijd geeft. Voordeel is dat deze manier van trainen minder tijd vergt dan een gewone cardio training.

HIIT is een korte maar effectieve training van 30 minuten. Je kunt daarin variëren met de intensiteit van de beweging. Je wisselt dus sessies met een hoge intensiteit af met sessies met een lage intensiteit. Interval training betekent dus dat je tussendoor pauzes inlast in plaats van, zoals bij normale cardio, steeds gestaag door te gaan op hetzelfde tempo. Het is dus een afwisseling van belasting en herstel van de spieren.

Het tweede deel bestaat uit coretraining. Coretraining is een 30 minuten durende core workout. Een goede core training zorgt voor sterke rompspieren en een goede lichaamshouding, wat een positief effect heeft op de lichamelijke gezondheid. Met dynamische training voor je buik-, bil- en rugspieren raken deelnemers in shape en voelen zij zich sterker dan ooit. Met Coretraining wordt de sixpack waar velen van dromen werkelijkheid!

total body workout

Latin Move  (Zumba)
Latin Move is een swingende les met heerlijke muziek, waaronder Salsa, Merenque, Samba, Bachata, Reggeaton en nog veel meer. Door de opzwepende muziek heb jij niet in de gaten dat je ondertussen je hele lichaam traint en een flinke dosis calorieën verbrandt. Ben jij dol op dansen? Dan is dit dé workout voor jou.

latin move

Move it
In deze functionele circuit-groepstrainingen train je het totale lichaam en gaat jouw core, balans, explosiviteit, kracht en uithoudingsvermogen met stappen vooruit. De instructeur(trice) varieert qua trainingsintensiteit en stemt dit op ieders trainingsniveau af, zo kan jij dus op jouw eigen niveau het maximale uit de training halen. De Move it instructeur motiveert en “entertraint” de sporters in de groep en zorgt ervoor dat iedereen veilig én met veel plezier en energie traint!

move-it-groepslessen-sportstudio-de-boer

Move it 60+
Move it 60+ is een groepsles waarin je samen met andere leeftijdsgenoten een leuke, afwisselende functionele training krijgt. In deze les wordt er aandacht besteed aan het trainen van de core, balans, snelheid, kracht, uithoudingsvermogen en lenigheid. We starten met een warming up waarna een afwisselende circuittraining wordt gevolgd van losse oefeningen en afgesloten met de cooling down met rek- en ontspanningsoefeningen. Tijdens de training is er ook tijd en aandacht voor het sociale aspect en dit kan je na de training voortzetten met een kopje koffie/thee aan de Foyer van de Brink.

move-it-senioren-sportstudio-de-boer

Pilates
Pilates betekent dat je zeer bewust beweegt – met concentratie, controle, coördinatie, flow, precisie en een diepe ademhaling. Je werkt vanuit je centrum of “powerhouse”. De juiste lichaamshouding is zeer belangrijk om de beweging goed te kunnen uitvoeren. Belangrijk daarbij is goede begeleiding, want ieder persoon zit lichamelijk anders in elkaar.
Pilatesoefeningen worden in zijn geheel op de mat uitgevoerd. In de les worden er ook verschillende materialen gebruik zoals de bal, de elastieken band, de Pilates ring en balanskussens om de les uitdagend te houden. De materialen helpen ook om bepaalde bewegingen makkelijker te kunnen uitvoeren. Lees verder

pilates-sportstudio-de-boer

Powerpump
Power Pump is een barbell-les met spierversterkende oefeningen voor je hele lichaam. Tijdens deze workout worden alle spiergroepen aangepakt met een selectie van technieken uit de krachtzaal, zoals squats, presses, lifts en curls. Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewichtskeus leveren de resultaten op waar jij naar streeft – en snel!

powerpump

Poweryoga
Poweryoga is een yoga vorm die veel aandacht besteedt aan fysieke fitheid van de beoefenaar, door meer variatie in de les en houdingen. Het is een combinatie van fysieke houdingen en ademhalingsoefeningen. De oefeningen worden uitgevoerd in een ‘flow’ ze gaan direct in elkaar over.
We beginnen de les met een lichte warming-up, gevolgd door een afwisseling tussen staande, zittende en liggende houdingen. De les wordt afgesloten met ademhalingsoefeningen en ontspanning waarin je tot rust kunt komen. In de ontspanning herstel je van de inspanning, waardoor de oefeningen optimale resultaten kunnen bieden.
Poweryoga is geschikt voor iedereen die een uitdaging wel ziet zitten. Ook is het geen probleem als je niet lenig bent. Je kunt instromen op je eigen niveau. De oefeningen zijn aan te passen qua moeilijkheidsgraad. Je zult al snel vooruitgang zien, wat voor meer motivatie zorgt.

Poweryoga

Small group training

Wil je sporten in groepsverband, met veel aandacht voor resultaat, techniek en houding? Dan is Small Group training iets voor jou. Samen met één van onze personal trainers ga je met 3 tot 6 personen aan de slag om een uur lang maximaal te trainen.

De voordelen van Small Group training:

  • Trainen met een personal trainer tegen een gunstig tarief
  • Deskundige begeleiding met maximaal resultaat
  • Altijd een stok achter de deur
  • Het is gezellig om in een groep te sporten
  • Fun en verantwoord trainen
  • Ideaal te combineren met personal training om de kosten wat te verlagen
small-group-training-sportstudio-de-boer

Spinning

Je fietst in opbouw een vast programma op muziek met allerlei afwisseling in activiteiten, snelheden en weerstanden: de heuvel op klimmen, een vlakke weg, sprinten, enzovoort. Daardoor belast je je spieren, je hart en longen op verschillende manieren en dat levert een goede conditie, kracht en weerstand op. Net als bij andere conditiesporten wordt je hart sterker, krijg je meer longinhoud, is het goed voor de doorbloeding van je spieren, pezen en aanhechtingen én krijg je meer kracht in voornamelijk je onderlichaam. De spinningles is Freestyle en kan per les wisselen; dit wordt helemaal door de docent bepaald. Spinning is een prima workout voor iedereen, op elk niveau!!
Het fietsen op muziek is opzwepend, waardoor je je grenzen verlegt en echt merkbaar bouwt aan een betere conditie!

spinning-sportstudio-de-boer

Total Body Workout

Total Body Workout is een pittige cardio workout voor het opbouwen van conditie (én het verbranden van calorieën). Deze high-energy training combineert atletische bewegingen met kracht en stabilisatie-oefeningen. Wil je je grenzen opzoeken of je conditie snel verbeteren? Dan is dit de workout voor jou!

Alle spiergroepen komen aan bod. Er is een cardio-intervaltraining waar je onder andere veel calorieën verbrandt. Dit gedeelte is high-impact. Ook komt er een circuittraining aan bod waarbij we gebruik maken van attributen.

Kortom, een afwisselende intensieve training waarbij je je hele lichaam traint!

total body workout

Work it (bedrijfsfitness)

Work it is een volwaardige training voor werknemers en/of werkgevers van 45 minuten. In deze functionele circuit groepstrainingen train je het totale lichaam en gaat jouw core, balans, explosiviteit, kracht en uithoudingsvermogen met stappen vooruit. De instructeur(trice) varieert qua trainingsintensiteit en stemt dit op ieders trainingsniveau af, zo kan jij dus op jouw eigen niveau het maximale uit de training halen. De Work it instructeur motiveert en “entertraint” de sporters in de groep en zorgt er voor dat iedereen veilig met veel plezier en energie traint!

Voordelen van bedrijfsfitness:

  • Gezonde werknemers met veel energie, gezond gewicht en een levensstijl die in balans is
  • Toename van productiviteit
  • Minder ziekteverzuim
  • Bevordert de collegialiteit en werksfeer
  • Fiscaal voordelig na invoering werkkostenregeling (WKR)
bedrijfsfitness-sportstudio-de-boer

Yoga
Yoga is toegankelijk voor iedereen: man of vrouw, jong of oud, met of zonder klachten, wel of geen ervaring.  Yoga bestaat voor het grootste gedeelte uit de beoefening van lichaamshoudingen (asana’s). In het Westen is Yoga vooral een populair middel om te onthaasten of stress te verminderen. Daarnaast wordt aan de technieken ook een gunstig effect toegeschreven op het zenuwstelsel, de klieren en andere belangrijke organen en treedt er in het algemeen een versoepeling van het lichaam op. Het doel van Yoga in het Westen is daarom vooral het bevorderen van de gezondheid en het welbevinden. Lees verder

hatha-yoga-do-in-yoga-sportstudio-de-boer

Kundaline Yoga
Kundalini Yoga is een oorspronkelijke krachtige en volledige vorm van yoga (ademhaling, yoga, meditatie en mantra), waarbij je de positieve werking van de yoga snel kunt ervaren. De toegankelijke dynamische oefeningen werken direct op je zenuw,- en klier stelsel, wat een positief effect heeft op je gezondheid en denkpatronen. Met de yoga ontwaak je ook de krachtige Kundalini energie, die ligt opgeslagen onder in je rug. Als de energie goed stroomt helpt het je lichaam ontgiften, worden blokkades opgeheven en kunnen spanningen worden losgelaten. Het wordt ook wel omschreven wordt als: Creatieve,- Genezende,- of Krachtenergie.

Een geweldige yoga vorm om jezelf weerbaarder te maken tegen stress en om (weer) bij je ware, pure zelf te komen.

yoga sportstudio de boer

Yoga Do-In
Do-In is een bewegingsvorm uit Japan. Het is een systeem van oefeningen, strekkingen en ademhalingstechnieken, gericht op het herstellen van evenwicht en het bevorderen van gezondheid en vitaliteit. Do-In betekent letterlijk ‘de weg naar binnen’. Door Do-In te beoefenen zorg je er voor dat je leniger wordt en je ontwikkelt een groter uithoudingsvermogen. Kortom, je wordt gezonder en vitaler. De oefeningen worden in geconcentreerde rust uitgevoerd, zodat in het lichaam geleidelijk aan warmte ontstaat en tegelijkertijd een gevoel van rust en ontspanning wordt ervaren. Er wordt geen gebruik gemaakt van materialen.

 

Klik hier om direct naar het lesrooster te gaan.

hatha-yoga-do-in-yoga-sportstudio-de-boer